طرح " مسجد پایگاه قرآن " نمونه موفق برنامه مسجدی و مردمی است
طرح " مسجد پايگاه قرآن " نمونه موفق برنامه مسجدي و مردمي است

طرح " مسجد پایگاه قرآن " نمونه موفق برنامه مسجدی و مردمی است

مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي در گردهمايي لشکر فرشته ها"و تجليل از چهره هاي قرآني کانون هاي مساجد تبريز طرح " مسجد پايگاه قرآن" را نمونه موفق طرح و برنامه هاي مسجدي و مردمي توصيف کرد.
شناسه خبر : 59042 تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۳۹

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی،«مرتضی شفیعی» در مراسم  تجلیل از مادران و چهره های قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد تبریز که در کانون فرهنگی هنری نورالطریق برگزارشد با اشاره به ویژگی های مطلوب یک کار فرهنگی ، مسجد محوری و مردم محوری را از مهمترین این ویژگی ها عنوان کرده و اظهار داشت: مسجد محوری و مردمی کردن فعالیت های فرهنگی از سیاست های اصلی ستاد کانون های مساجد است و ما می کوشیم که تمام فعالیت های فرهنگی و قرآنی را با محوریت مساجد و با مشارکت و همکاری مردم و گروه های مردمی اجرا کنیم.

شفیعی با اشاره به برخی از  آسیب ها و معضلات  فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: بازگشت به آموزه های دینی و قرآنی  می تواند بهترین شیوه برای پیشگیری وکاهش این آسیب ها  باشد و حضور داوطلبانه  مردم در صحنه های فرهنگی و اجتماعی موجب رونق  و تاثیر هر چه بیشتر طرح  و برنامه های اجرایی می باشد.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی گفت: طرح مسجد پایگاه قرآن،   به عنوان یک طرح جامع و کاربردی، با شناسایی، تربیت و توانمندسازی قاریان جوان و نوجوان در افزایش نقش مساجد در ترویج فرهنگ قرآنی بسیار موثر خواهد بود.

  مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در ادامه از متولیان و مجریان طرح مسجد پایگاه قرآن در کانون فرهنگی هنری نورالطریق مسجد آیت الله طالقانی که به شکل منظم و مستمر در اجرای این طرح و تشکیل جلسات سنتی قرآن و طرح تلاوت نور فعالیت دارند قدردانی کرد .